Bez zakłóceń w ruchu ulicznym, "Katarzyna" kontynuuje drążenie tunelu kolejowego pod łódzką ziemią

„Katarzyna”, ogromna tarcza tunelowa, która z sukcesem drąży podziemny przejazd w kierunku stacji Łódź Fabryczna, zacznie swoją pracę pod ulicą Żeromskiego w Łodzi. Mimo to, PKP zapewnia, iż w trakcie tego procesu nie nastąpi zamknięcia ulicy dla ruchu drogowego. Decyzja o utrzymaniu ciągłości ruchu na tej arterii miasta została podjęta przez PKP, które zdecydowało kontynuować prace bez konieczności blokady ruchu drogowego.

Prace pod ziemią rozpoczną się 26 sierpnia i potrwają do 8 września. W tym okresie, potężna tarcza „Katarzyna” będzie aktywna pod ulicą Żeromskiego, kontynuując pracę nad tunelowym korytarzem kolejowym. Podczas realizacji tego etapu, planowane są również prace serwisowe na urządzeniu.

Następna faza projektu obejmuje dalszą pracę przy tworzeniu tunelu pod łódzkim terenem, łączącego dworzec Łódź Fabryczna z dworcem Łódź Kaliska i Żabieńcem. Wszechmocna „Katarzyna” dotychczas skutecznie wydrążyła dwutorowy tunel prowadzący od stacji Koziny, znajdującej się w pobliżu ulic Włókniarzy i Drewnowskiej, do stacji Łódź Polesie, położonej przy znanym kompleksie Manufaktura. Następnym krokiem było przekroczenie ścieżki pod ulicami Mielczarskiego oraz Legionów.

Praca tarczy pod ulicą Żeromskiego stanowi kolejny etap prac realizowanych na terenie dzielnicy Polesie, który to pozwoli przybliżyć tunel do stacji Śródmieście. Planowany punkt tej stacji został zlokalizowany na skrzyżowaniu ulic Kościuszki i Zielonej. W międzyczasie, mniejsza tarcza „Faustyna” już zakończyła drążenie trzech tuneli. Przed nią ostatecznie pozostaje zadanie wykucia jednotorowego tunelu pomiędzy stacją Koziny a dworcem Łódź Kaliska.