Prace nad realizacją drugiej części trasy rowerowej na obszarze Księży Młyn szybko postępują. Pierwszy fragment, połączył al. Piłsudskiego z parkiem Nad Jasieniem i cieszy się dużym zainteresowaniem rowerzystów. Budowa tej drogi rowerowej odbywa się wzdłuż dawnej trasy Kolei Scheiblerowskiej.
Budowa drugiego etapu trasy rowerowej rozpoczęła się wzdłuż parku Nad Jasieniem i jest o krok do finalizacji. Przestrzeń między wiaduktem na al.Śmigłego-Rydza a al.Piłsudskiego była dawniej bocznica kolejowa Karola Scheiblera, a dziś mieści nowo utworzoną trasę rowerową oraz ciąg pieszo-rowerowy wzdłuż ulicy Paryskiej. W parku można dostrzec nowe rondo dla rowerzystów, skrzyżowania ze ścieżkami dla pieszych, barierki oraz stojaki na rowery.
Mimo że pewne fragmenty drogi są jeszcze ogrodzone płotkami i zawieszone są informacje o zakazie wstępu, na trasie WZ, gdzie powstał ciąg pieszo-rowerowy, barierki zostały już usunięte umożliwiając skrócenie drogi do parku dla cyklistów.
Tomasz Andrzejewski, rzecznik prasowy Zarządu Dróg i Transportu w Łodzi, poinformował, że większość prac budowlanych została już zakończona, choć wymagane jest jeszcze wykonanie kilku ostatnich elementów. Zgodnie z umową, finalizacja prac powinna nastąpić na przełomie obecnego i nadchodzącego roku. W ramach inwestycji planowany jest także remont uliczki Do Folwarku.
Kolejny etap projektu, który ma rozpocząć się w przyszłym roku, przewiduje budowę drogi rowerowej wzdłuż trasy WZ od ulicy Paryskiej do Niciarnianej. Umożliwi to połączenie z trasą rowerową na Widzew. Obecnie nowy ciąg pieszo-rowerowy kończy się w tym miejscu na chodniku.
Obie części inwestycji realizuje łódzka firma Jagez. Koszt dwóch etapów wynosi nieco mniej niż 7 milionów złotych. Finansowanie prac odbywa się w ramach Rządowego Programu Inwestycji Strategicznych. Decyzję o przeznaczeniu funduszy na drogę rowerową podjęli mieszkańcy Łodzi w internetowym głosowaniu.
Droga rowerowa na Księży Młyn jest jednym z najbardziej oczekiwanych projektów rowerowych w Łodzi. Idea wykorzystania nieczynnej od 2002 roku bocznicy kolejowej, będącej śladem dawnej Kolei Scheiblerowskiej, narodziła się wśród aktywistów społecznych ponad 10 lat temu. Jednakże jego realizacja napotykała na liczne przeszkody. W końcu, pierwszy odcinek – od Księżego Młyna do wiaduktu na al. Śmigłego-Rydza – został ukończony dopiero w zeszłym roku.