Według najnowszego raportu Instytutu Badań Internetu i Mediów Społecznościowych, Łódź, Wrocław oraz Katowice to miasta, które wyróżniały się najlepszym prowadzeniem swoich profili na portalu Facebook w wrześniu. To potwierdza dobrą praktykę Łodzi, której specjaliści od dawna cenią za efektywne wykorzystanie mediów społecznościowych.
W przypadku Łodzi, miejski profil na Facebooku cieszył się dużym zainteresowaniem. W ciągu września pojawiło się tam 320 postów, które przyciągnęły 523 tys. interakcji. Ponadto profil ten obserwuje aż 504 tys. użytkowników tego popularnego serwisu społecznościowego.
Z kolei Wrocław, który zajął drugie miejsce pod względem liczby interakcji, opublikował 297 postów i zanotował 136 tys. reakcji użytkowników. Ten profil śledzi 361 tys. osób.
Katowice znalazły się na trzecim miejscu w rankingu z 249 postami, które wygenerowały 77 tys. interakcji – o 30% więcej niż w sierpniu. Profil tego miasta obserwuje 159 tys. fanów.
Pozostałe miasta, które znalazły się w zestawieniu najbardziej angażujących profili miejskich na Facebooku to kolejno: Poznań, Warszawa, Kraków, Gdańsk, Bydgoszcz, Września i Gdynia. Natomiast dziesiątkę zamyka Sosnowiec, którego profil obserwuje 9 tys. użytkowników, ale we wrześniu na 138 postów reagowano 28 tys. razy. Interesująco prezentuje się również Września, gdzie 30 tys. użytkowników zareagowało 30 tys. razy na 522 posty.