Prace nad podziemną trasą kolejową pomiędzy Łódź Fabryczna – Łódź Kaliska i Łódź Żabieniec trwają w najlepsze. W ostatnich dniach oficjalnie zakończono drążenie jednego z czterech tuneli kolejowych. Wydrążony jednotorowy tunel jest długości 940 metrów.
Prace nad kolejową trasą podziemną
Budowa nowych przystanków oraz nowej trasy podziemnej w Łodzi trwa już od maja 2021 roku. W ramach inwestycji ma powstać podziemne połączenie między dworcami Łódź Fabryczna a Łódź Kaliska i Łódź Żabieniec. Oprócz tego mieszkańcy i pasażerowie doczekają się kolejnych trzech nowych przystanków. Mowa o Łódź Polesie, Łódź Koziny i Łódź Śródmieście. Nowe przystani będą w pełni zintegrowane z miejską komunikacją, a one same mają pełnić rolę metra. Takie rozwiązanie powinno znacząco wpłynąć na polepszenie komunikacji w aglomeracji łódzkiej.
Wydrążono pierwszy tunel o długości 940 metrów
Pierwszy tunel pod miastem Łódź został wydrążony przez maszynę o nazwie Faustyna. Maszyna funkcjonuje w oparciu o technologię TBM, a więc Tunel Boring Machine. Metoda ta pozwala w tym samym momencie drążyć tunel, a także go budować.
Łączna długość pierwszego tunelu to 940 metrów. Jego średnica to 8,5 metra. Tunel przebiega pod aleją Włókniarzy, a dokładniej od ulicy Długosza do ulicy Stolarskiej. Warto dodać, że planowane zakończenie całej inwestycji to 2023 rok. Z kolei pociągi po raz pierwszy mają tą trasą pojechać już w 2024 roku.