Kulminacyjny etap działań związanych z przywróceniem funkcjonowania linii tramwajowej 43, która będzie połączeniem między Łodzią a Konstantynowem Łódzkim, przyszedł na ul. Konstantynowskiej. Droga, biegnąca od granic miasta w stronę centrum, jest już wyposażona w kompletną infrastrukturę torową oraz sieć trakcyjną.
Chociaż większość prac zakończono, odcinek pomiędzy ul. Krańcową a ul. Krakowską nadal jest miejscem intensywnych działań. Na tym terenie prowadzone są prace związane z ustawianiem krawężników, konstrukcją kanału technologicznego oraz perfekcyjnym wykończeniem zjazdów do różnych posesji. Zespół drogowców jest również aktywny przy eliminacji problemów elektroenergetycznych na skrzyżowaniu ulic Konstantynowskiej i Krańcowej. Prace przy trzech mostach oraz budowie podstacji trakcyjnej zostały natomiast już zakończone.
Przebudowa torowiska tramwajowego, które łączy Łódź z Konstantynowem Łódzkim, to projekt o kluczowym znaczeniu dla rozwoju miejskiego transportu publicznego. Nie tylko zakłada on modernizację torów i przystanków, ale również budowę nowych mostów i ulepszanie systemu zarządzania ruchem drogowym. Nowa infrastruktura torowa i trakcyjna powstaje wzdłuż ul. Konstantynowskiej w Łodzi, aż do pl. Wolności w Konstantynowie Łódzkim. W ramach projektu odnowiono 7 km trasy, podzielonej na dwa odcinki. Pierwszy odcinek, łódzka część ul. Konstantynowskiej, prowadzi od ul. Krakowskiej do ul. Przygranicznej, a drugi, konstantynowski, ciągnie się od ul. Przygranicznej do pl. Wolności w Konstantynowie Łódzkim. Na całej długości ul. Konstantynowskiej zaplanowano nasadzenia około 100 drzew, ponad 6 tysięcy krzewów oraz 900 różnych gatunków traw i bylin.