Dodatkowo, planuje się budowę nowego skrzyżowania tramwajowego na rondzie Broniewskiego. To miejsce stanie się punktem startowym dla całkowicie nowej trasy prowadzącej w kierunku ulicy Rzgowskiej. Tramwaju będzie mógł zatem skręcić z al. Śmigłego i podążać w stronę Białego Kościoła. Rezultatem tych działań będzie powstanie zupełnie nowej linii tramwajowej, łączącej Dąbrowę z Chojnami. Wprowadzenie tej innowacji do istniejącego systemu tramwajowego Łodzi przyczyni się do tworzenia alternatywnego szlaku omijającego południowe sektory miasta, takie jak ulice Przybyszewskiego czy Dąbrowskiego, szczególnie przydatnego podczas awarii lub konserwacji torowiska. Dodatkowo, to rozwiązanie umożliwi połączenie dwóch dużych osiedli mieszkaniowych, co z kolei pozwoli na redukcję liczby kursujących tam autobusów i zwiększy przepustowość ul. Broniewskiego.
Remont tego fragmentu al. Śmigłego-Rydza oraz ulicy Niższej przyniesie korzyści nie tylko dla pasażerów tramwajów, ale również dla kierowców i rowerzystów. W planach jest renowacja nawierzchni oraz budowa dróg rowerowych, które mają być dostępne już w przyszłym roku. Tymczasem budowę nowej linii tramwajowej przewidziano na okres minimum trzech lat. Zrezygnowano natomiast z planów dotyczących przedłużenia linii od pętli Kurczaki do szpitala Centrum Zdrowia Matki Polki, na co mieszkańcy Łodzi wyraźnie protestowali.