Stowarzyszenie Łódź Cała Naprzód zaapelowali o podniesienie liczby popołudniowych kursów pociągów na linii Łódź Fabryczna – Warszawa. Planują złożyć wniosek w tej sprawie do zarządów PKP Intercity oraz Polregio.
Zaobserwowaliśmy, że rozkład jazdy z 2009 roku oferował więcej takich połączeń. Obecnie, w godzinach od 16:00 do 19:00, nie ma żadnego bezpośredniego pociągu z Łodzi Fabrycznej do Warszawy, zarówno w ofercie Intercity, jak i Polregio. Ta sytuacja jest dla nas nieakceptowalna, zwłaszcza biorąc pod uwagę, że Łódź to czwarte co do wielkości miasto w Polsce – mówi Kosma Nykiel, lider stowarzyszenia.
Justyna Wołkowska, zastępca lidera stowarzyszenia, twierdzi również, że większa liczba połączeń ułatwi życie pasażerom. – Mieszkańcy Łodzi często korzystają z kulturalnej oferty Warszawy, która jest znacznie szersza niż lokalna. Ludzie przyjeżdżający na spotkania biznesowe będą mieli łatwiejszą drogę powrotną do swojego miejsca pracy czy zamieszkania. Ograniczenie liczby połączeń wpływa na relacje między ludźmi. Łodzianie i warszawiacy to nierzadko członkowie tych samych rodzin, którzy chcieliby mieć możliwość spotkań także w tygodniu, a nie tylko w weekendy – dodaje.
Stowarzyszenie Łódź Cała Naprzód proponuje następujące zmiany:
- przywrócenie regularnych, co najmniej godzinnych odstępów pomiędzy pociągami na linii Łódź Fabryczna – Warszawa przez całe popołudnie i wieczór, co było normą w 2009 roku;
- racjonalizację rozkładu jazdy tak, aby pociągi Intercity i Polregio nie odjeżdżały jednocześnie;
- i przywrócenie szybkich połączeń z Łodzi do Warszawy, które omijają niektóre stacje pośrednie.