Bez wątpienia, Łódź otrzyma drugi tunel kolejowy! Ogłoszenie przetargu w najbliższych dniach

Plan budowy kolejnego tunelu kolejowego w podziemiach Łodzi, dedykowanego dla Kolei Dużych Prędkości, staje się rzeczywistością. Umowa dotycząca budowy komór, które będą punktem startowym prac drążących tunel, została niedawno podpisana. W ciągu najbliższych dni ma być również zapowiedziany przetarg na realizację samego tunelu.

Konstrukcja tunelu KDP jest realizowana w trzech etapach. Początkowy etap, który jest już w trakcie realizacji, skupia się na umocnieniu budynku Łódzkiego Domu Kultury, obok którego planowane jest umiejscowienie jednej z komór drążącej tarczę TBM tunelu. Drugi etap obejmuje konstruowanie obu komór – inicjalnej przy Retkini (w rejonie ulic Obywatelskiej, Maratońskiej i alei Waltera Janke) oraz końcowej, znajdującej się blisko ul. Traugutta. Spółka Centralny Port Komunikacyjny oficjalnie zawarła umowę z wykonawcą tych komór, firmą Budimex.

Zgodnie z umową, zadaniem Budimexu będzie przygotowanie szczegółowej dokumentacji projektowej oraz budowa komory startowej i końcowej (znanej jako Retkinia i Fabryczna ze względu na lokalizację). Zakres odpowiedzialności firmy obejmuje również zapewnienie właściwiej organizacji ruchu i wykonanie prac odtworzeniowych. Termin realizacji dla komory Retkinia to 10 miesięcy, natomiast dla komory Fabryczna wynosi 13 miesięcy, licząc od zakończenia prac związanych z umocnieniem fundamentów ŁDK – informuje CPK. Budżet przeznaczony na budowę obu komór wynosi prawie 150 mln zł.

Trzeci etap obejmuje drążenie nowego tunelu dla Kolei Dużych Prędkości w Łodzi. Jak poinformowało CPK, przetarg na jego budowę ma zostać ogłoszony w najbliższych dniach.