Restrukturyzacja firmy Nextbike, która rozpoczęła się latem 2020 roku, zakończyła się pomyślnie. Firma ta jest operatorem Łódzkiego Roweru Publicznego, a publikowane informacje o jej problemach finansowych budziły niepokój wśród użytkowników.
Decyzja o zakończeniu procesu restrukturyzacji została wydana przez sąd na początku lipca. Firma Nextbike, która prowadzi system publicznych rowerów w Łodzi, musiała przeprowadzić restrukturyzację ze względu na duże długi. Pomimo trudnej sytuacji wywołanej pandemią koronawirusa od marca 2020 roku, firma nie była w stanie uregulować swoich zobowiązań.
Zdecydowano o wprowadzeniu procesu restrukturyzacyjnego latem 2020 roku, po kilku miesiącach od wprowadzenia surowych ograniczeń przemieszczania się. Jest to standardowy proceder na rynku, mający na celu analizę dochodów i wydatków firmy oraz jej zysków i strat, aby na koniec poprawić efektywność i rentowność przedsiębiorstwa.
Marcin Sałański, rzecznik prasowy Nextbike, potwierdził zakończenie procesu: „Sąd Okręgowy w Warszawie zatwierdził układ kończący postępowanie restrukturyzacyjne spółki Nextbike Polska. Postępowanie rozpoczęło się w lecie 2020 roku jako reakcja na trudną sytuację finansową spółki, wynikającą między innymi z obostrzeń pandemicznych. W 2022 roku, spółka uzyskała zgodę 93% swoich wierzycieli na zakończenie procesu restrukturyzacyjnego, ale decyzję końcową wydał dopiero teraz sąd.”
Nextbike dokonał szeregu zmian w ciągu ostatnich lat, które obejmowały modernizację warszawskiego systemu Veturilo i wprowadzenie ponad 3000 rowerów najnowszej generacji. Na wiosnę 2024 roku firma powróciła do Łodzi po kilkuletniej przerwie. Jak mówi Sałański: „Firma planuje teraz poszerzanie oferty dla polskich samorządów w zakresie rowerów publicznych, rozwijanie oferty reklamowej dla partnerów komercyjnych oraz budowanie innowacyjnych usług dla innych rynków grupy Nextbike dotyczących produkcji, recyklingu części zamiennych, obsługi klienta czy rozwoju technologii informatycznych”.