Oficjalnie rozpoczęły się prace modernizacyjne, które obejmują cały obiekt Komendy Miejskiej Policji w Łodzi. Na czas prowadzonych prac remontowych policjanci zostali oddelegowani do pozostałych obiektów policyjnych, które znajdują się w pobliżu. W zdecydowanej większości są to dzielnicowe komisariaty. Łącznie do tymczasowych miejsc pracy oddelegowano mniej więcej 500 osób.
Remont łódzkiej Komendy Miejskiej Policji
Policyjna siedziba zlokalizowana w centrum miasta przy ulicy Sienkiewicza oraz dodatkowy budynek zlokalizowany przy ulicy Tuwima w końcu doczekają się remontu. Fachowcy budowlani w ramach inwestycji mają zająć się m.in. modernizacją dachów, elewacji, a także wewnętrznych pomieszczeń. Przede wszystkim budynek wewnątrz potrzebuje odświeżenia. Mają zostać wykonane prace osuszające oraz odgrzybiające.
W ramach inwestycji ma zostać również wymieniona solarka drzwiowa oraz okienna. Oprócz tego w budynku mają pojawić się dwie nowe windy, a także profesjonalny system monitoringu.
Inwestycja związana z remontem planowo ma zakończyć się pod koniec 2022 roku
Wykonawca remontu zobowiązał się ukończyć wszystkie prace zawarte w ramach umowy do końca 2022 roku. Przez cały ten czas mundurowi oraz cywile pracujący na Komendzie Miejskiej Policji w Łodzi będą przebywać w innych pobliskich placówkach policyjnych. Nie ma co ukrywać, że relokacja około 500 osób była dużym wyzwaniem w ramach przeprowadzenia całej inwestycji.
Inwestycja związana z remontem pochłonie ponad 43 mln zł. W sumie 28 mln zł. pochodzi od miasta, które z kolei otrzymało środki z Unii Europejskiej.