Jeżeli jesteś przedsiębiorcą, to koniecznie musisz zainteresować się tematem pozycjonowania stron i szeroko pojętego SEO marketingu (ang. Search Engine Optimization). Pozycjonowanie stron internetowych to klucz do osiągnięcia jak najwyższej pozycji w wynikach wyszukiwania, a co za tym idzie – w dotarciu do szerokiego grona potencjalnych klientów. O pozycjonowaniu stron www opowiemy w naszym artykule.
Czemu służy pozycjonowanie stron www?
Na początek warto wyjaśnić, czym właściwie jest pozycjonowanie stron. Są to działania, które mają na celu optymalizację strony do potrzeb i algorytmów wyszukiwarek internetowych. W efekcie pozycjonowana strona www powinna zajmować jak najwyższą pozycję w wynikach wyszukiwania na wybrane frazy (czyli słowa kluczowe).
Pozycjonowanie stron internetowych jako element strategii marketingowej
Należy pamiętać, że obecnie pozycjonowanie stron internetowych to jedno z najskuteczniejszych narzędzi w kampanii marketingowej. Pozwala bowiem dotrzeć do potencjalnych klientów i pozyskać ich z wyszukiwarki Google, a co za tym idzie – zwiększyć ruch na stronie internetowej.
Jeśli zależy ci na dobrym pozycjonowaniu strony, to koniecznie musisz zadbać o jakość zamieszczanych na stronie czy firmowym blogu tekstów. Merytoryczne artykuły, które odpowiadają na pytania odbiorców, zapewnią ci naturalny i darmowy ruch.
Na czym polega pozycjonowania strony w praktyce?
Nieodłącznym elementem dobrego tekstu są właściwie dobrane i rozmieszczone słowa kluczowe (w tym celu warto korzystać z narzędzi, takich jak Google Search Console). W tym również frazy z tak zwanego długiego ogona. Nie mogą one być przypadkowo upchnięte w tekście, lecz naturalnie wpisywać się w kontekst zdań. Do przygotowania treści strony najlepiej zaangażować specjalistów.
Pozycjonowanie strony internetowej to jednak nie tylko dobre teksty i inne wartościowe treści (grafiki, infografiki czy prezentacje). Istotnym aspektem jest również optymalizacja techniczna i wizualna strony, dopasowana do wybranej grupy odbiorców.
Skuteczne pozycjonowanie stron internetowych to także link building, czyli linki prowadzące do pozycjonowanej strony, pozyskiwane z innych stron. Pamiętaj, że to bardzo ważny element każdej strategii marketingowej. Najważniejsze są tutaj linki dofollow, gdyż algorytm Google uznaje je za nośniki wartościowych i merytorycznych treści.
Należy podkreślić fakt, że obecnie dla algorytmów nie ma większego znaczenia liczba linków (tak było kiedyś), lecz ich jakość. Musisz zatem zadbać o pozyskiwanie wartościowych linków. W tym celu możesz wykupić miejsce reklamowe w jakimś serwisie, aby umieścić tam wartościowy tekst.