Przyśpieszona modernizacja ulicy Krakowskiej – chodnik do nikąd i nowe pasy drogowe

Rzemiosło budowlane osiągnęło nowy poziom skuteczności, kiedy to ulica Krakowska została kompletnie przebudowana i oddana do użytku kilka miesięcy przed planowanym terminem. Co więcej, kierowcy mieli okazję wypróbować nową infrastrukturę drogową jeszcze zanim nastały święta. Postanowiliśmy sami zobaczyć, jak prezentuje się odnowiona ulica Krakowska. Czy zmiany były na lepsze?

Najważniejsze elementy modernizacji to wymiana nawierzchni, budowa nowych chodników i ścieżek rowerowych oraz remont przystanków autobusowych.

Wcześniej prognozowano zakończenie prac nad fragmentem ulicy Krakowskiej dopiero na rok 2024. Niemniej jednak, odcinek od Siewnej do Barskiej został ukończony i przekazany do użytkowania już w poniedziałek 18 grudnia. W ramach przeprowadzonych zmian wprowadzono nową nawierzchnię, wybudowano świeże chodniki, trasę dla rowerów oraz zmodernizowano przystanki autobusowe. Dodatkowo, na skrzyżowaniu ulic Złotno, Krakowska, Siewna i Bronowa pojawiło się nowe rondo, które ułatwia kierowcom poruszanie się.

Na pierwszy rzut oka widać, jak drastycznie zmieniła się ulica Krakowska. To szczególnie zauważalne po wysiąśćiu z autobusu na przystanku Biegunowa – Krakowska. Właśnie tutaj znajduje się tymczasowy przystanek dla linii autobusowej numer 97, która obsługuje trasę pomiędzy Łodzią a Aleksandrowem Łódzkim oraz Niesięcinem.