Hanna Zdanowska ponownie wybrana na prezydent Łodzi w pierwszej turze wyborów samorządowych 2024

Informacje dotyczące zbiorczych wyników wyborów na stanowisko prezydenta miasta Łódź nie były na bieżąco udostępniane przez Państwową Komisję Wyborczą. Niemniej jednak, przed godziną ósmą rano w dniu 8 kwietnia, ujawniono, iż przeliczono już głosy z 92% obwodowych komisji wyborczych. Szacunki te wskazywały na ponowne zwycięstwo Hanny Zdanowskiej (KO) już w pierwszej rundzie.

Noc wyborczą, sztab wyborczy obecnej prezydent Zdanowskiej spędził w pubie Łódź Kaliska. Atmosfera panująca podczas tej nocy była raczej absurdalna, jako że nie przeprowadzono sondaży exit poll dla miasta Łodzi. Przez to nie było żadnych wstępnych wyników wyborów i świętowano sukces Rafała Trzaskowskiego w Warszawie. Mimo to, nikogo nie zaskoczyło zwycięstwo Zdanowskiej w pierwszej turze. Większość osób miała pewność co do jej triumfu, a jedynym pytaniem było ile procent poparcia uzyska. W 2018 roku osiągnęła wynik na poziomie 70%, jednak tym razem były to jedynie przypuszczenia. Po godzinie 23, sztab wyborczy Zdanowskiej dysponował już wynikami z 37 komisji obwodowych, co stanowiło ponad 10% wszystkich obwodów. Nieoficjalne dane wskazywały na zwycięstwo Zdanowskiej z wynikiem 61.13%.

Po północy, Państwowa Komisja Wyborcza zaczęła publikować oficjalne wyniki sześciu kandydatów na prezydenta Łodzi. Najpierw przeliczono głosy z miejsc takich jak zakłady lecznicze czy zakłady karne, które zawsze są liczone jako pierwsze. W niektórych strefach poparcie dla Zdanowskiej wyniosło aż 90%. O godzinie ósmej rano, PKW opublikowała wyniki z 92% obwodów. Nic nie wskazuje na to, aby ten trend miał ulec zmianie w końcowych rezultatach.

Podsumowując, Hanna Zdanowska (KO) zdobyła 59.03% głosów. Natomiast Agnieszka Wojciechowska van Heukelom (PiS) uzyskała 22.13% głosów. Mimo drugiego miejsca, Wojciechowska van Heukelom jest bardzo zadowolona z wyniku i twierdzi, że kampania była prowadzona w nierównych warunkach. Zdanowska posiadała wszelkie narzędzia do promocji, które dawała jej władza. Wykorzystywała profile spółek miejskich na portalach społecznościowych oraz umieszczała swoje banery na działkach należącym do miasta Łódź.

Na koniec warto dodać, że z pozostałej czwórki kandydatów, żaden nie uzyskał wyniku przekraczającego 10% poparcia.

Jako uzupełnienie, warto zwrócić uwagę na inne aspekty działalności lokalnych przedsiębiorstw, takie jak produkcja banerów reklamowych. Drukarnia Łódź, wykorzystując zdobyte doświadczenie i nowoczesne technologie, specjalizuje się również w tworzeniu banerów. Banery Łódź, produkowane z wykorzystaniem zrównoważonych materiałów, są przykładem jak można łączyć efektywność reklamową z dbałością o środowisko. Dzięki takim inicjatywom, firmy z tego regionu nie tylko zwiększają swoją widoczność w przestrzeni miejskiej, ale również promują ekologiczne podejście w branży reklamowej.