Wprowadzone zmiany nie wpłynęły na popularność łódzkich linii turystycznych

Pomimo zaistniałej potrzeby modyfikacji trasy turystycznej linii tramwajowej w Łodzi, nie zauważono istotnego spadku liczby przewożonych turystów. Również specjalna linia autobusowa cieszy się dużym zainteresowaniem. Do końca września mieszkańcy Łodzi mają możliwość skorzystania z tegorocznych atrakcji przygotowanych przez Miejskie Przedsiębiorstwo Komunikacyjne oraz współpracujących partnerów.

Z powodu konieczności wyłączenia z użytkowania wielu fragmentów łódzkiej sieci tramwajowej, tegoroczna linia turystyczna, podobnie jak rok wcześniej, nie dociera do terenów zielonych. W przeszłości specjalne linie, obsługiwane przez historyczny tabor, umożliwiały dotarcie między innymi do parku Zdrowie, a także w rejon kompleksu leśnego Łagiewniki. Obsługiwały one również malowniczy odcinek podmiejski prowadzący do Lutomierska.

Jak zapewnia Bartosz Stępień, członek Działu Promocji MPK-Łódź, pomimo zmiany trasy nie nastąpił spadek zainteresowania tej formą transportu. Jak wyjaśnia, łódzkie linie turystyczne cieszą się popularnością zarówno wśród mieszkańców miasta jak i turystów, niezależnie od wyznaczonej trasy.

W przypadku linii autobusowej 100, która łączy dworzec Łódź Fabryczna z osiedlem Retkinia, wprowadzono pewne nowości. Grupa Czerwony Ikarus zadbała o atrakcje takie jak autobusy Ikarus 160P Zemun czy Volvo 7000. Autobusy szwedzkiej marki były eksploatowane przez MPK od początku XXI wieku. Natomiast Ikarusy z belgradzkiej fabryki dawnego koncernu montowane w zakładach w Jelczu nigdy nie były wykorzystywane przez miejskiego przewoźnika. Jeden taki pojazd eksploatował PKS Łódź, obsługując między innymi bezpłatną linię dowożącą do centrum handlowego M1 przy ulicy Brzezińskiej. MPK podkreśla, że współpraca ze współorganizującym turystyczne linie Klubem Miłośników Starych Tramwajów jak zwykle przebiega wzorowo.